Fortsätt till huvudinnehåll

Tv-säsong

Bästa tiden för Tv-helger är nu.

Fredagsmyset är fixat eftersom Talang är igång.
Lördagar är vikta åt Mello!
Och snart börjar Bäst i test igen.

När den diskussionen drar igång i lunchrummet hänger kanske inte alla med i resonemanget, men jag trodde väl inte heller för så där 10 år sedan att det var så höjdpunkterna för helgen skulle beskrivas. Det som är märkligt är väl att det inte på något sätt är negativt. Jag saknar inte för en sekund lördagskvällar på stan, och väljer chips och Mello varje gång. 

En annan liten pärla till Tv-serie är Superstore på Netflix.
Vi har sträckkollat och är inne på säsong 3, inte tröttnat än. 

Dagens aktivitet
Trött idag, men också modig. Jag provade en ny väg från jobbet till arvsmassornas skola, en där jag slipper gå i snömodd i mötande trafik. Tänka sig att fast vägen var längre, gick det fortare. Och tänka sig att jag tog mig utanför invanda rutiner, bara sådär. 
Och det är fredag!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.