Fortsätt till huvudinnehåll

Sommarguld

Vi vaknade till det här:
Och på väg till att äta frukost sa vi hej till familjen Svan.
Arvsmassorna informerade Psykologen och hennes man att de hade planerat dagen; de ville först fiska, sen paddla, sen bada, sen få revansch, respektive hålla ledningen, i att spela Exploding kittens i lag med Psykologen respektive maken. De sa bara Javisst.

Pyret lyckades få napp även idag och deras nyväckta intresse för fiske förstärktes. De pratade om att de ville köpa metspö och fortsätta fiska och jag fick lägga fram att jag inte besitter kunskap i detta område, vilket väckte enorm besvikelse. Som tur var visade sig Läkarens make uppskatta att träffa nya rekryter till fiskelivet, så de har erbjudit besök på deras ö, utöver fler besök till Psykologens ö.

Näst bäst var att paddla:
De var sjukt modiga, litade helt på flytvästar och Psykologen som assistent, och for iväg. De njöt så av att paddla runt.

Efter bad, spel och lunch var det dags att hoppa i båten och åka den långa vägen hem. Polarn fick släppa ut samlingen med gräshoppor hon fångat.
Arvsmassorna var sjukt besvikna över att åka hem. 
Jag tyckte det var fint att se dem trivas så gott i sällskap med människor jag tycker om, och i den miljön. Utedass, småkryp, att kroka fast levande fiskar på krokar, hålla i fångade fiskar, paddla ut i kajak. Fast okej, det var bara Polarn som vågade hantera fiskar, men Pyret vågade hantera utedass, även mitt i natten. Nu är det ju tur, och värsta lyxen, att jag känner så fina människor som kan erbjuda fler besök i den miljön, för arvsmassorna blev lite ledsna över att jag inte kunde köpa båt och metspön. 

Nu packar vi upp, vilar en kort stund och packar nytt, för imorgon natt åker vi iväg igen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: