Fortsätt till huvudinnehåll

Godbitar

Polarn kom hem helt lyrisk från fritids i veckan och berättade att de hade fått amerikanska pannkakor till frukost. Hon har tidigare inte alls gillat amerikanska pannkakor, men skolans kock gjorde jättegoda. När hon nästa morgon hoppades på att få det igen föreslog jag, lite på skämt, att hon skulle be om receptet. Några timmar senare skickade hon ett sms:
Så fint av kocken, eller hur?

Självklart fick vi lov att testa receptet till frukost idag, Polarn gjorde dem med bara lite hjälp. 
Och det var väldigt gott.

När jag bjöd Ellegulle på middag till kvällen visade sig ytterligare ett exempel på hur härligt det är att ha kontakt med fina människor. Jag hade för ett tag sedan frågat henne om de i blomsteraffären hade Mor och barn växt. En kompis hade fått en, jag fick nostalgi från min egen tid i blomsteraffär, och ville ha en. Idag kom Ellegulle med en gåva:
Summa summarum: Lär känna fina människor som är kunniga inom sitt gebit. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: