Fortsätt till huvudinnehåll

Borta bra...

...men hemma bäst.
Vi sa adjöss till Visby med att mata ankor och fiskar med frön från hotellfrukosten,
att promenera lite till, och att äta glass.
Sen åkte vi hem till Lillfjant och Gammelkatt. 

Det har varit vansinnigt skönt att komma ifrån, att slippa laga mat och att ha en ursäkt för att vara ute hela dagarna. Dessutom är det rasande vackert lite överallt.
Hotellet var fint, charmigt och svalt. Jag kan inte minnas att jag sovit på hotell i Sverige utan att svettas ihjäl under nätterna, men här var det svalt hela natten. Best Western är hotellet för oss i klimakteriet alltså. Men hotell är inte hemma, efter en vecka är jag klar.

Jag hann läsa ut en bok:
Montecore - en unik tiger, av Jonas Hassen Khemiri. Så annorlunda berättarspråk, så mycket igenkänning av rasismens framfart på 80, och 90-talet och en galen blandning av vad som är sant och vad som är fantasi. Så nöjd att jag köpte två av hans böcker, för jag vill läsa mer. 
Men en bok på en veckas semester känns ju snålt. Skulle helst ägna resten av semestern åt att komma tillbaka till träningsformen och läsa böcker. 

Fast först; Lillfjant och jag:
På sin rätta plats.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: