Fortsätt till huvudinnehåll

Men hemma bäst

Hej då Spanien, hej då semester.
Jag känner mig färdig med att vara på resande fot och leva i kappsäck. Efter taxi, flyg, tåg, paus för middag, och pendeltåg är vi äntligen hemma innanför välbekanta väggar. Den egna duschen, den egna sängen och de egna katterna. 

Jag känner mig kanske inte helt redo för jobb på måndag efter att ha varit på tå med alla tusen "Mamma?!", allt googlande efter förslag på mat och aktiviteter. Men jag tror att de avslutande dagarna på resort gjorde mig mer än redo för att åka hem. Jag är rätt säker på att jag trivs bäst i städer eller på vandring, inte så mycket på ett gigantiskt hotellkomplex med bara sol och bad som aktivitet. 
Nu väntar en dag av städ, tvätt och förberedelser för jobb, helt overkligt. Min hjärna är helt slut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: