Fortsätt till huvudinnehåll

Tre dagens

Dagens stöld:
Jag vaknade först av att jag fick sällskap av en arvsmassa. Sen vaknade jag av att jag fick sällskap av en kelig katt. Sen vaknade jag av att keliga katten snodde arvsmassans nalle. 
Hon släpade den ur sängen, ut ur sovrummet, in i vardagsrummet, tillbaka in i sovrummet och gjorde tappra försök att få upp den i sängen igen.
Nallen ifråga är en sådan med en havrekudde i, som kan värmas för lite extra gos.
 Den är varken liten eller lätt.
Vår lilla kleptoman.

Dagens solsken:
Fast inte så positivt som det låter. Solen strålade in genom fönstret när jag strök manchesterskjortan herr B.o.B. råkade färga, och jag trodde att jag räddat. Nu såg jag att den fortfarande skiftade i blått på många ställen, så jag antar att det var lite sämre ljus när jag hade tvättat om den. Blev genast sur igen. 

Dagens present till mig själv:
Också dagens statement. Eller årets. Eller livets.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.