Fortsätt till huvudinnehåll

Heldag

Kan ni gissa vad jag uppskattade mest med dagen?
Hotellfrukost.
Ser kanske inte mycket ut för världen, men bara att kunna plocka vad som helst, och slippa ta hand om allt kringarbete, är ju värt tusenlapparna hotellet kostar.

Självklart tog vi en tur på Universeum när vi är här.
Jag gillade det här:
Man kunde skala av och titta inuti kroppen.
Vi testade också lite rymd-grejer, lite tankenötter, och en greenscreen. Förutom att kolla in akvariet:
Och regnskogen:
Arvsmassorna uppskattade reptilerna och återupptog tjatet om att de vill ha en orm som husdjur.
En svin-giftig orm skulle kanske inte vara bra.

Vi försökte äta lunch också, och jag blev glad för att det fanns vuxenmat:
Men det tog typ en halvtimme att få den, och då hade kassan skrivit dubbla ordrar så vi fick vänta ytterligare innan vi fick vår beställning. Men ett tag såg det ut som att vi skulle få ta helt fel beställning, så det blev väl typ bra, eller nåt.

Inte höll vi på att komma ut heller eftersom skåpen med kodlås inte funkade och höll våra jackor som gisslan. Vi fick hämta personal och verifiera vad som fanns i skåpen för att våra grejer. Vi var heller inte ensamma om att helt fruktlöst trycka vår kod, för att sedan desperat prova andra siffror och skåpen bredvid. Tur att man inte har sådant hemmasystem.

Eftersom det var härligt vårväder ägnade vi resten av dagen till att bara knata runt i staden, shoppa, fika och äta middag. 

Till sist var vi tillbaka på hotellet och kunde göra oss iordning för natten och en ny dag. Polarn har siktet högt ställt för imorgon, vi får väl se om det går att uppfylla hennes förväntningar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.