Fortsätt till huvudinnehåll

Tillfälligt avbrott

Det kan vara skönt att ägna sig åt lite andra arbetsområden ibland, att få vila från intryck och svåra frågor.

Idag hade jag och kollegan bokat in en planeringsdag, som vi tyvärr fick ta på distans eftersom kollegan är hemma med COVID-19. Via ett knackigt Teams kunde vi planera för vårens utbildningar, undersöka tekniska lösningar, och ha nätverksträff med utbildare. Jag hann även skriva ett förslag på en ny rutin, skicka iväg lite frågor, och svara på andra. 
Allt i trevligt sällskap, inte bara på distans.


Förutom det hade jag äntligen tid att ta en friskvårdstimme och kunde ge mig ut för en långpromenad i solen, och ta ut en halvtimme av all insamlad flextid. 

Arvsmassorna kunde hämtas lite tidigare och den planerade våffelmiddagen ätas innan vi gav oss på en av alla julfilmer till fredagsmyset. För nu drar vi väl igång med att försöka skapa julfeeling. Hämta adventsprylar på vinden och göra pepparkakshus står på helgens agenda. Att ha en sådan här lugn arbetsdag innan helgen gör i alla fall att jag känner mig bättre förberedd på adventsmys. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.