Fortsätt till huvudinnehåll

Förberedelser

Det var dags att förbereda för första advent. Jag, och tydligen många med mig, har en känsla av att den här julen måste bli extra julig. Hur man nu får till det. 

Jag valde att inleda som vanligt med ett intervallpass medan alla andra sov. Det börjar bli kyligt nu så det är dags att hitta kläder för vinterträning. 

Annan träning idag var att hämta julpynt på vinden och sedan undvika att få ett nervsammanbrott när allt skulle på plats. Jag blir oundvikligen stressad och irriterad vartenda år när det är dags, det är något med dessa sladdar som tär på mitt tålamod.

Nu är det mesta på plats, inklusive den utmärkta symbolen för 2020:

en adventsstjrna i svart sammet. Vi avrundar året med lite begravingskänsla tänkte jag.

Nu väntar jag in första advent med en kelig katt, virkning, film på tv (Superintelligence på HBO), en stor burk med godis och lite champagne.

Imorgon ska vi visst bygga en pepparkaksby.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.