Fortsätt till huvudinnehåll

Fars dag

Jag kunde inte låta bli att ge mig ut på en runda med intervallträning för att dra igång även den här dagen. Det känns i kroppen att gå från två 4 km promenader per dag, till att sitta still i fyra dagar. Men det känns lika mycket i psyket. 

Självklart ordnade vi sen en extra härlig frukost för att fira fars dag. Som morgonpigg utomhusmotionär kunde jag ju svänga in på den folktomma affären och köpa nybakat bröd, smoothie, yoghurt, pålägg och chokladcroissant. 

En sådan frukost passar bäst att använda som energi till en promenad i vackert väder, exempelvis genom att åka till Vinterviken. 


Nu är det ju svårt att välja utomhusaktiviteter vid fint väder, eftersom alla väljer utomhusaktiviteter. Vi som är vana vid att använda fint väder, vid alla årstider, till att gå på promenader, märker av den tydliga Corona-ökningen. 

Pyret är inte jätteförtjust i promenader, hon tycker mycket bättre om att sitta hemma och rita i sin Topmodel bok. Eller, hon vill rita "tillsammans".
Det innebär att hon hittar en bild hon vill ha, denna gång i sin systers bok.

Sen vill hon att jag "hjälper" henne att rita grunden.

På en tom "docka", som har en helt annan ställning än originalet, och hon vill självklart ändra på en massa saker. 

När jag har gjort det så fyller hon i med färg, men blir inte nöjd. Därför får jag i uppdrag att göra skuggor och försöka rätta till där hon tycker att hon har fyllt i fel, medan hon själv gör något annat. 

Det ska dessutom helst gå ganska fort och göras med helt kassa pennor. 
Men det är ju fint att vi ritar den "tillsammans".

Måste påminna mig om att investera i bra pennor i julklapp till mig själv. Eller, det kanske får bli en tidig julklapp eftersom utomhusaktiviteter snart är för fulla med människor för att vara Coronaanpassat. Då är det bäst att ha något att syssla med inomhus. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.