Fortsätt till huvudinnehåll

Så jäkla soft.

Pyret sov i vår säng i natt. Eller vad man nu kallar det när hon vrider, vänder, piper, slänger iväg en näve och sparkar en i ansiktet med hälen halva natten. Jag sov väl sådär men fick istället ligga kvar ända till 7.45 och dra mig.
Sen skulle Pyret spendera dagen hos sin farmor och farfar, så jag behövde bara hantera ett barn. Fatta vad lätt det är att handskas med ett barn, speciellt när man inte behöver iväg och hämta och lämna det andra barnet. Eller när det barnet fortfarande sover mitt på dagen. 
Nu är Polarn rätt bra på att kompensera för bristen på röj, hon drar liksom i ytterligare en växel när hon agerar på egen hand, men hon är ändå sjukt lätt att jobba med.
Så vi hängde lite, tog en promenad, käkade, kollade in traktorer, badade och hoppade i sängen.
Sen drog jag.
Ibland tar Fantomen på sig vanliga kläder och går på stan som en vanlig människa, det var dags för min middags-klubb att ha möte.
Jag och pluggis snackade oss igenom en hög med mat på Jami Olivers Stockholms restaurang.

Så en sjukt bra dag alltså, sådär lugn och avslappnad som dagar sällan är nu för tiden, fylld av mysigt häng.
Jag behöver sådana dagar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: