Fortsätt till huvudinnehåll

Hobby som hobby.

Herr B.o.B. har sin pyjamasklubb, som hobby menar jag. En eller två gånger i veckan flyr han vardagen och hoppar, skuttar, sparkar och svettas samtidigt som han lär andra hur man gör detsamma.
För att det inte ska bli sådär bittert och dufårminsannalltid eller jagfårminsannaldrig så har jag sedan något drygt halvår tillbaka skaffat mig en egen hobby. Någon gång i veckan, eller varannan vecka, går jag ut med någon av mina fina bönor och äter.
Vi snackar skit, öser ur oss livets orättvisor, skrattar åt eländet och proppar magen full.
Jag tycker att jag har värsta jackpotten här, jag har den ofantliga välsignelsen att känna så störtsköna brudar att hänga med och jag får äta. Jag tror att min klubb kommer ha fler medlemmar än pyjamasklubben snart.
Idag var det vackra JL och jag som hängde över ett matbord tills vi började gäspa i ren matkoma.
Idag känner jag mig lycklig, min hobby gör mig lycklig. Tack fina klubbmedlemmar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: