Fortsätt till huvudinnehåll

Pumping iron.

Hur lång tid det tog på första föräldralediga dagen på 5 månader innan Polarn ville spendera varje minut i famnen?
Det beror lite på hur man räknar, om vi tar från att vi kom hem efter lämning av storasyster, vilket känns rimligt eftersom det var början på vår alone-together-tid, så ca 40. Hon somnade under den obligatoriska promenaden från förskolan men så snart hon vaknade var min PT i farten.
Styrketräningen har dock uppgraderats, nu gäller inte bara hysteriska gråt- och skrikattacker när hon sätts ner på golvet för nu kan hon även klänga sig fast i benen, slå nävarna mot mina lår och tjata bäba (bära, min översättning).
Hon är hård som flinta; ingen vila, ingen mat (förut hann jag inte äta, nu snor hon min mat) och ett tempo värdig ett spinning-pass. Innan den här sommaren får för sig att komma igång kommer min PT gett mig muskler värdig Linda Hamilton.
Frågan är väl om jag överlever yttligare ett pass med den där slavdrivaren.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: