Fortsätt till huvudinnehåll

Inte en enda gång.

För att kamma hem lite mammapoäng, det kanske är minus på kontot lite då och då, så var jag Årets morsa idag.

Jag lyckades ta en dusch med båda barnen fria i hemmet. De slog inte ihjäl varken sig själva eller varandra, däremot frågade Pyret var tredje sekund:
Mamma du duscha klart nu?
vilket kanske stressade situationen ändå.

Sen drog jag med hela minicirkusen på en liten promenad och besökte en lekpark de inte röjt på ännu. Den var awesome!! De sprang, snubblade och klättrade i över timmen och blev så trötta att de:
A. Satte sig frivilligt i vagnen för att gå hem.
B. Somnade på hemvägen och sov en redig stund.
C. Båda åt upp hela sin lunch.

Sen röjde de hela eftermiddagen med små utbrott här och där men, och det är det men:et som räknas, jag höjde inte rösten en enda gång.

De fick frukost, äppelklyftor som rese-snacks, hemlagad lunch, frukt och yoghurt mellis och hemlagad middag med efterrätt. Jag lyckades inte bara laga, servera och plocka undan all mat, jag ordnade i deras rum och dammsög också.

Båda barnen somnade dessutom snabbt och enkelt.

Jag kommer aldrig orka med fler såna dagar. Hemmafru giget är så påfrestande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: