Fortsätt till huvudinnehåll

Kvalitet kontra kvantitet.

För att inte helt tappa förståndet har jag bestämt mig för att ta en studiefri dag.
Det gör mig apstressad långt där inne, och det kommer säkert straffa sig längre fram, men jag behöver verkligen göra någonting annat. Verkligen.
Så jag lyckades på något sätt få maken att strax följa med på bio och se "Järnladyn", jag vet inte hur, men jag klagar inte.
Sen ska vi spendera kvällen i sann svenne-anda, för självklart ska Melodifestivalen granskas.
Snacka om en dag från högt till lågt.
Jag är relativt säker på att båda sakerna, kommer ge stort nöje, fast på olika sätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.