Fortsätt till huvudinnehåll

Jädra påhitt.

Jag erkänner lätt att jag inte hänger med, inte har koll, är ofta sist ut.
Jag var säkert sist i Stockholm med att prova sushi till exempel.
Men samtidigt så är jag inte den som bangar för att prova nya saker, jag är bara lite seg i starten.
Snart ska jag förflytta min vinter-lekamen till solen, och kom på den brillianta planen att jag skulle prova på det där med vaxning.
För nä, jag har aldrig provat det förut, mina ben har alltid skrapats lena av rakhyvlar, men jag tänkte att det kunde vara skönt att slippa det under semestern.
Sagt och gjort, todäj vas de däj, jag hade köpt såna däringa remsor, de verkade lätta att få till.
Men vad i hela helskotta är det för jädra påhitt vi kvinns har för oss!?
Jag har inte låg smärttröskel, jag har utsatt mig för smärta alldeles frivilligt många gånger, jag har suttit i timmar under tatuerarnålen, och låtit läkare sticka nålar i mitt inre, men det här?
Dra åt pipsvängen.
Jag ryckte i en sån där remsa, försökte skrika men kunde inte för jag hade tappat andan, torkade tårarna ur ögonen, började andas igen, svor, och märkte att jag bara hade ryckt halva remsan.
Två ryck till och jag hade lyckats med en, som förutom att den hade skinnflått mig, bara hade tagit bort en tredjedel av håren.
Så det blev inga fler remsor.
Det kommer bli fortsatt rakhyvel för mig.

Kommentarer

Jenny sa…
Haha, jag har också testat såna där hemma-remsor. Det var verkligen det värsta jag gjort. Vaxet fastnade dessutom på huden så jag fick peela typ 100 gånger för att få bort det.
Vi får testa på salong istället...
Greken sa…
FYFAN! Nej håll dig till rakhyveln. Hoppas att ni får en underbar resa! Blogga om du orkar och kan :-)
Anonym sa…
Äh, det är en vanesak! Vaxremsorna går varma hos mig.. Jag ska hjälpa dig om du vill? Min syster vaxar tillochmed sina privata delar, hela, med remsor. Är du säker på att gjorde rätt? Hoppas du har det alldeles underbart på playan,kram/ Å

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.