Fortsätt till huvudinnehåll

Va, redan?

Det var snöstorm utanför fönstret på mitt kontor hela dagen. Jag tittade nervöst ut och hoppades att väderprognosen skulle stämma, för då skulle det avta precis innan jag skulle gå hem. 
" hem?" Frågade kollegan.
Ja, det är väl inte så att bil, buss, eller tåg är mer pålitligt i snöstorm? 
Men det är klart, hur gångvägar skulle se ut när snön rasat fram tills man kliver ut genom dörren, det är ju en spännande variabel.
Och det var verkligen så; snön rasade utan för fönstret, en kollega bad om hjälp med en akut sak, när jag sedan klädde på mig för att gå hade det slutat snöa.
Och gångvägen hem?
Till och med trottoarer på små gångvägar var röjda:
Bättre än efter fyra dagar vid senaste snöfallet.

Det finns hopp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: