Fortsätt till huvudinnehåll

Gå och lägg dig

Jag har klivit ur sängen exakt 7 gånger efter att jag gått och lagt mig. Inte för att klimakteriehjärnan slagit till och gjort att jag glömt allt någonsin, utan på grund av denna herre:
Inte alls så lugn och fin, utan nu i den fas som Lillfjant gick igenom där allt ska stjälas. Av någon anledning är det roligast att stjäla saker i sovrummet medan jag ska läsa och komma till ro.

Jag försöker införliva principen att bara för att man får plats i bokhyllan betyder det inte att man ska befinna sig i bokhyllan. Detta tolkar han som att han då ska hjälpa till att avlägsna saker från bokhyllan, eller uppmuntra mig till att plocka undan saker från bokhyllan. Allt som får plats där ska ju inte vara där, har jag sagt. 

Möjligheten att roa sig med tidigare favoriter som denna:
är nu försvinnande tråkigt. 

Jag får min benträning men inte min sömn, Ännumindrefjant får roa sig, nästan alla vinner. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: