Fortsätt till huvudinnehåll

Nästan som sommar.

Det var ju inte helt och hållet perfekt sommarväder idag, alltså inte enligt min definition som allra minst kräver att man kan ta av sig jackan. Fast jag är ju rätt frusen av mig å andra sidan.

Det kändes i alla fall som läge för att låtsas som att det var sommarlov, så efter att vi följt med herr B.o.B. till pyjamasklubben åkte vi och åt lunch. Och fikade. På en bänk i trädgårdsgrönska, medan barnen lekte av sig i en lekstuga efter att faktiskt ha ätit av maten. Gott betyg åt maten med andra ord, och jag kan inte mer än hålla med.


Arvsmassorna fick lite extra myror i brallan efter att ha hängt och klättrat i träden i den stora trädgården, så vi drog iväg till Aspuddens lekpark. Klappade på hästar och kaniner, klättrade och hoppade i flera timmar. 

Det som slog mig i den fullkomligt överbelamrade lekparken var den totala motsatsen till bilden av föräldrar som tapetseras på sociala medier och krönikor. Tänka sig, inga föräldrar satt vid sidlinjen och fipplade med sina mobiler. De var med sina barn, engagerade och hjälpsamma i lek och bus. 
Jag hamnar tydligen aldrig på de där öppna förskolorna, vanliga förskolorna eller lekparkerna, där så vansinnigt många föräldrar engagerar sig mer i mobilen än barnen. Man kan ju tänka sig att de föräldrar som har tid att lägga ut allt det där gnällande på andra föräldrar på sociala medier, kanske själva behöver lyfta blicken från sina egna mobiler.

Vi fick i alla fall en smak av sommaren idag, tillsammans med barnen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.