Fortsätt till huvudinnehåll

Foxy lady.

Min panna blänker.
Mina ögon är lite glansiga, och rödsprängda.
Min näsa är röd och sönderskavd av pappersnäsdukar, trots ett lager av fet salva i ett försök att minska sårbildningen.
Munnen är ständigt lite öppen, för jag kan inte andas genom näsan, vilket har gjort läpparna torra och fnasiga, och det ger ett lite korkat uttryck i ansiktet.
Huden är torr, och något åt det grå hållet i färgskalan.
Rösten är mörk, nasal och avbryts av snoriga inandningar eller små hostattacker.
Dessutom har jag hormoner som svallar upp och ner, som i sin tur ger mensvärk, som gör sitt för att påverka humöret.

Kan ni förstå att maken skyndar sig hem och tänker "Äntligen helg!"?
Vem vill inte ha lite fredagsmys med det här liksom?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: