Fortsätt till huvudinnehåll

Vad hände?

Ett helt år har passerat.
Gick det inte väldigt fort?
Jag började året som studerande, jag börjar nästa år på samma sätt.
Vi började året med att skriva in oss på fertilitetsenheten, och starta IVF.
Vi börjar nästa år med en ny insättning.
Jag började året med att jobba extra inom demensvården.
Jag börjar nästa år med att jobba extra inom sjukhusets psykiatriska vård.
Jag bor i samma lägenhet, med samma djur, samma frisyr, och samma karl.
12 långa månader och inget nytt.
Eller jo, jag fick nya härliga arbetsplatser, med nya härliga arbetskamrater.
Jag avslutade lite fler kurser och kom därför lite närmare målet med mina studier.
Vi tog semester i ett land vi inte varit i förut.
Men i det stora hela; same, same.
Nu ska man fundera över året som kommer.
Kommer det också bli same, same, eller kommer det bli året som vänder upp och ner på tillvaron?
Medan jag begrundar min framtida tillvaro så lagar vi god mat, dricker goda drycker, och håller tummarna för att tanten lyckas hålla sig vaken ända tills nästa år.
Gott nytt år!
Eller Gott samma år!
Vilket det nu än blir.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.