Fortsätt till huvudinnehåll

Nödvändigt?

Jag läser i "Handelsnytt" om den nya trenden att mataffärer har öppet mellan klockan 6 och 23.
Är det verkligen nödvändigt?
Finns det verkligen ett så stort behov av att handla klockan 6 på morgonen.
Eller 22.30?
Räcker det inte att sladda in på någon mack eller 7eleven vid den tiden?
För jag tänker att vid de tiderna på dygnet kanske man mest panik-inhandlar något, eller småhandlar, och såna saker brukar finnas på just macken, eller 7eleven, medan på typ Ica Maxi (som artikeln jag läste handlade om) kanske man mest storhandlar.
Dessutom ligger ju ställen som Ica Maxi oftast lite avsides, lättast tillgängliga med bil, precis som... ...mackar.
Jag undrar om det verkligen är nödvändigt med sådan "service"?
Och hur länge dröjer det innan mänskligheten helt förlorar sin förmåga att planera?
För om allt blir tillgänglig dygnet runt så är det väl det som kommer hända.
Och det är just dygnet runt öppet de ser som framtiden i artikeln.
Som ett troget planeringsfreak tycker jag att det verkar skrämmande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.