Fortsätt till huvudinnehåll

Vad december egentligen handlar om.

Eftersom jag har julen under kontroll, ligger till bra i planeringen och behöver inte alls stressa, så tänkte jag ordna lite decemberångest på annat håll.
Jag börjar med att titta på snön.
Sen läser jag om att kräksjukan har nått full styrka.
Sen tittar jag på "Svinalängorna"
Alltsammans medan jag försöker låta bli att tänka på om jag mår dåligt av vanlig PMS eller inte.
Nu känner jag mig sådär härligt ångestfylld som alla andra.

Kommentarer

Anonym sa…
Kräksjukan ja, min ärkefiende..Förhörde mig noggrant på dagis, inget kräk där, går senare och hämtar lite meds på boots apotek, och hon beklagar sig för att de har en kräksjuk i personalen..jag var på allvar på väg ut utan mina recept, tvättar och spritar mig och förpackningarna (lite maniskt, ja) när jag kommer hem. Karm/Å

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.