Fortsätt till huvudinnehåll

Framtiden är nu

Att ha jullov kan lätt leda till domedagsstämning och då känns det inte alls förvånande att läsa sådana här rubriker:
Jag tänker att:
1. Läge att ha Terminatormaraton för att plocka upp lite tips.
2. Ligger lite efter Linda Hamilton i träningen, bäst att fortsätta gå upp klockan 5 och få till ett pass eller två.
3. Elon är väl ändå som klippt och skuren för att vara skurken i vilken actionrulle som helst? 

För att spä på domedagsstämningen har jag kollat av med vännerna hur deras jul har gått och samlat lite Bergmaniansk känsla vi tänkte sätta upp som pjäs. Den lyckliga julen finns inte, är väl slutsatsen. Och jag valde att ge arvsmassorna ett brädspel i julklapp och idag föreslå att vi skulle spela det.
Finns så många sätt att förstöra ett jullov, att spela spel är bara ett av dem. Idag förstörde jag även saker genom att gå med på att vi skulle äta lunch på Pyrets favorit-fin-pizzeria. Det gjorde Polarn surmulen, men hon kunde mutas genom att bli lovad att välja lunch imorgon. Sen var pizzerian jullovsstängd, så då blev Pyret surmulen i en timme. Det gäller liksom att våga vara lite kreativ.
11 dagar ledigt kvar. Elon och robotarna kan ta över nu.  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: