Fortsätt till huvudinnehåll

Bara en till

Jag blev erbjuden att följa med på middag på DoMa, och det tackade jag ja till.
Smart av mig.
Det var DoMa Rummet som var bokat, med en meny bestående av 7 serveringar och dryckespaket. Jag valde det alkoholfria alternativet, som var otroligt snyggt genomtänkt.
Och maten. Snälla nån. 
Först 2 "snacks"
som fick betyget "Herregud, kan det bli bättre än så här?"

Sedan två förrätter
som fick betyget "Näe det här var ju det godaste!"

Sedan en huvudrätt
som inte fick något omdöme, för alla var helt upptagna av att äta och sucka lustfyllt.

Sedan en smakrensare
som var en liten kula av himmel.

Och så en efterrätt
som fick omdömet "Jag är typ kär."

Och det hela avslutades med kaffe och en lite pralin
som en del fegade ur och inte orkade.

Jag skojar inte när jag säger att det här var den mest fantastiska matupplevelsen i mitt liv. Sedan skadade det inte att det var underbart sällskap och att jag skrattade så mycket att jag har ont i kinderna. 5 timmar av ren lyx, på alla sätt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: