Fortsätt till huvudinnehåll

Egen julklapp

Somnade klockan 22, vaknade 8.40. Det kan röra sig om något slags rekord. 
Jag ställde in morgonrundan och gjorde så lite jag bara kunde under dagen, det kändes som att kroppen försökte förmedla något. Medan arvsmassorna var iväg några timmar parkerade jag mig framför Netflix och tittade på Trevor Noah:
Senaste föreställningen; Where was I.
Sen bytte jag till Mia Skäringer
Avig Maria.
Till sällskap hade jag senaste virkprojektet
Jag måste ta tag i att montera alla andra projekt jag är klar med. Men en annan dag, idag ville jag ha så lite som möjligt av "ta tag i". Jag är så vansinnigt less på allt som behöver tas tag i; all tvätt och städ, allt som arvsmassorna vill ha lagat eller fixat, all mat, alla inköp, allt till skolan, alla kompisträffar, alla svåra frågor, alla "Kan vi inte?". En liten, liten stund utan att ta tag i något alls, bara göra något som jag vill och mår bra av. Det var min julklapp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: