Fortsätt till huvudinnehåll

Ät dig genom Göteborg

Planen för idag: Mat.
Tänker att det kan verka lite enformigt, men fokus på alla mina resor är vad man kan äta och fika, tänker att det har fungerat rätt bra hittills. Lite kultur, något besök någonstans, men sen tillbaka till maten.

Morgonen inledde starkt:
Jag informerade arvsmassorna att det var bäst att de åt sig lagom mätta, för de skulle stå sig tills vi anlände på den bokade brunchen.

Vi tog en tur på stan under förmiddagen.
Pyret ville gärna gå till något köpcentrum, så vi tog en sväng till Nordstan. Det var ju sista gången jag besökte butiker innan jul. Herregud vilket kaos. På tal om ålder så är det där med mycket folk och stress något jag tål allt mindre märker jag. Sjukt nöjd med att vara klar med julklapparna så jag kan gå i ide fram till jul.

Men sen. Äntligen. Jag har längtat länge, det kan säkert vara två eller tre år, men nu var det dags för amerikansk brunch på Joe Farellis.
Ribsen var gudomliga, liksom miniburgarna, och pizzan, och äggröran. Men jag lyckades också klämma i mig en av varje av efterrätterna.
Oreocake, äppelpaj, brownie, morotskaka, pannkakor och en liten kaka. 
Det har gått 4 timmar, jag är fortfarande mätt.

Så är helgen över och vardagen närmar sig, tiden går så vansinnigt fort. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: