Fortsätt till huvudinnehåll

Vitsigt

Det finns två läger:
De som suckar och säger "Men alltså..." och de som skrattar och säger "Aaaaaahh!"
Jag tillhör den senare, och jag levererar gärna också. Senast häromdagen när Polarn ville testa det där hårbandet för att locka håret en gång till, och jag sa "Så den lockar dig?". Hon tillhör samma läger, hon uppskattade det.

Kollegan tillhör också det lägret, vi delar en passion för språk och ord kan man säga. Så när hon tyckte att jag behövde muntras upp en aning visste hon precis vad som skulle göra susen.
Förutom att jag motsätter mig benämningen, då jag föredrar "ordvits", har jag redan skrattat gott.

En svensklärare sa till mig att de som tyckte om ordvitsar visade tecken på intelligens, eftersom man behövde behärska språk på en hög nivå och vara snabbtänkt för att få till det. Jag väljer att tro på honom. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: