Fortsätt till huvudinnehåll

Bonus och fynd

Det är ju inte samma uppgift att ha arvsmassornas kompisar på besök, som det en gång var. Ansträngningen är ju minimal.
Polarn och hennes kompis fixade själva med den hemgjorda pizzan igår, låg och tittade på film och fnissade under kvällen, somnade på 20 minuter och sov hela natten. På morgonen ville de fixa frukost utan min inblandning. Lite inblandning fick de eftersom de glömt slå på köksfläkten, brände lite spilld pannkakssmet och därför drog igång brandlarmet, men det är det väl värt för att bli serverad pannkakor till frukost.
Mögliga pannkakor skulle det vara (grön karamellfärg). Inget är så gott som mat man slipper laga själv, möglig eller ej.

Efter lite brädspel och godis blev kompisen hämtad, och Pyret blev lämnad från en övernattning, sen åkte de båda arvsmassorna iväg med sin pappa. 
Jag strosade iväg till secondhandaffären när jag ändå skulle veckohandla, och fyndade lite.
En lite tjockare "skinn"jacka för 45 kronor till Polarn. 
Från Cubus.

Pyret hade önskat sig en jacka som var lite som en kavaj, fast som jacka och visat bilder på just något sånt här:
130 spänn, såg typ oanvänd ut.
Från Zara.

Jag drog hem en kavaj/jacka/blus/kofta.
Och en kjol 
Oklara märken men 120 riksdaler tillsammans. 

Så mycket fynd, så lite tid.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: