Fortsätt till huvudinnehåll

En kritisk blick

Ibland behöver mammor lämna hemmets vrå för att umgås med andra mammor, eller vuxna, och få göra saker som väcker tankar. 
Så mammakompisen och jag åkte till Stadsgårdsterminalen som inhyser en konstutställning istället för kryssningspassagerare.
Mystery of Banksy.

En omfattande utställning minst sagt. Så mycket skarpa iakttagelser och enorm kreativitet. Fantastiskt att se hur det går med små medel att säga så mycket.

Efter alla steg och intryck behövde vi sätta oss en stund, så vi gick till Hermans för deras fantastiska veganska buffé.
Jag blev så mätt att jag hade svårt att promenera till pendeltåget. Nu är jag självklart så sötsugen att jag håller på att gå sönder, varför blir det alltid så?

Nu har jag fått påfyllning, något för mig, en känsla av att ha varit lite ledig. Det behövdes.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: