Fortsätt till huvudinnehåll

Skrämselhicka

Samtal från fritids:
"Polarn har tappat sin cykelnyckel, vi har letat överallt. Men hon sa att det fanns en reserv?"
Jag:
"Ja, det gör det, men..."
Fritidsfröken:
"Sen vet jag ju inte om andra nycklar satt på nyckelbandet?"
Jag:
"Jo, alla nycklar satt på samma nyckelband, så hon har tappat bort hela nyckelbandet?"
Fritidsfröken:
"Ja...."
Jag:
"Jag kommer till skolan med extranyckeln till cykellåset i alla fall."
Tur att jag jobbade hemifrån tänkte jag, och knatade iväg i ganska långsam takt, för idag var kroppen seg som sirap. 
Halvvägs ringer fritids.
"Vi har hittat dem! Vill du att jag skickar henne åt ditt håll?"
Jag:
"Tjohoo, helgen är räddad! Skicka iväg henne!"

Så fick jag en paus i arbetet för att kolla att puls och blodtryck fungerade, och för att titta på vackra blomster medan jag väntade på mitt yrväder.
Var nycklarna var?
Inne på fritids på ett bord där hon suttit och pysslat. En kompis hittade dem. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.