Fortsätt till huvudinnehåll

Kulturtant

Självklart säkerställdes möjligheten att inhandla obligatoriskt lördagsgodis denna dag, men annars var fokus på Parkteater av olika slag. Så himla fantastiskt att ha gratis föreställningar så lätt att tillgå. Det är ju en makalös service att människor får möjlighet att prova på kultur i alla möjliga former, och upptäcka vad man själv dras till. Det är lika delar sjukt att det finns de som arbetar för att dra ner på sådana här fina inslag.

Vi var på tvånstopp idag, först "Daniel och Jankho show"
Jag insåg rätt snabbt att Pyret var lite för gammal, och Polarn var på gränsen, för den här typen av föreställning. Men det var lagom tramsigt med en stor dos charm, så visst drog de på smilbanden ändå. Snyggt att kunna göra en tramsig föreställning som ändå inte kändes barnslig, får jag säga. Jag hade också kul liksom.

Senare drog vi iväg för att träffa pensionerade kollegan och hennes vovve, och för att titta på "Rebel Royale"
En bombastisk och färgsprakande föreställning med fenomenala röster och spännande blandning av teknik och liveframträdande. Sång, musik, dans och energi. Jag blir alltid lite extra glad när jag får se något som känns nytt, när det finns andra inslag än man väntat sig. 

Efteråt gick vi hem till kollegan och åt varmkorv och rabarberpaj. Arvsmassorna lyckades få fart i gamla vovven och ägnade kvällen åt att öva på tricks och ha dragkamp. Vovven kommer sova gott inatt. Arvsmassorna skulle verkligen älska att ha hund, så de blev så förtjusta när kollegan föreslog att se om vovven kom överens med våra lurviga, så att vi kanske kunde vara hundvakt någon gång. Det gör att de inte kan somna istället. Men jag har fått tusen intryck, jag vill sova nu. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.