Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens

Dagens shopping:
Vi var på jakt efter kläder och skor till kommande dagläger för Arvsmassorna, tusan vad det kostar att utrusta de små liven. Jag försökte hitta det vi behövde på secondhand, men hade ingen tur den här gången. Fast man kan ju hitta annat skoj, jag hittade de här för 40 spänn:
En kollega tipsade för en tid sedan om en rolig inredningsgrupp på Facebook, med maximalistisk inredning. Jag tror att den har påverkat mig. 
Jag hittade också den här:
En maxiklänning från InWear. 40 spänn är ju inte samma sak som de ett till två tusen deras klänningar brukar landa på. 

Dagens växter:
Jag har inte orkat toppat palettbladen, så kom ljuset och värmen. Om man tittar noga så ser man att den fina gruppen i mitten är en gren som skjutit ut från krukan ovanför till höger. Nu är det ju omöjligt att ta dessa kringelikrokiga grenar och plantera om.

Dagens katt:
Sova i solen, en katt-grej.
Man blir väldigt avslappnad då.

Dagens middag:
Middg i tre nivåer:
Mamma-björn hade mest, Polarn-björn vågar grönsaker, Pyret-björn vill bara ha pajdeg och ost.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.