Fortsätt till huvudinnehåll

Ny favorit

Kollegan har letat länge men den har varit slut överallt. Jag har hjälpt till att hålla utkik, och nu hade de äntligen kommit till vår butik. Så jag köpte till henne, men en till mig med.
Jag gillade ju verkligen Dave & Jon's med salted caramel, men det här är nya favoriten; Sour Cola. Jag köpte två paket till.

Och det var också min belöning efter dagens löptur. Jag ber om ursäkt om jag tjatar, men jag är så förundrad över utvecklingen. Nu är det 4 månader sedan jag utökade till 3 löppass per vecka och idag utökade jag den korta rundan lite till. Så fascinerande att känna benen trumma på, andningen hållas jämn och att det finns krafter kvar. Nu springer jag till och med bland människor, som att jag kan det där. Kanske börjar jag känna som att jag är en löpare.
Receptet för varannan dag ser ut ungefär så här:
Imorgon är det 30 minuter styrka istället för löpning. Rutiner är också receptet på goda vanor.

Något all träning för med sig är behov av träningskläder. Jag behöver tre uppsättningar av löparkläder, nu med tunn jacka och snart med tjockare jacka. Där är bekymret för mig att hitta byxor som sitter på plats, så många åker ner tycker jag, vilket blir ohyggligt irriterande. Hittills har Röhnisch och Cellbes funkat bra, och några av de fodrade byxorna som jag använde under vintern, men jakten fortsätter. Utöver det behöver jag också tre uppsättningar med vanliga träningskläder. Allt detta genererar också fasligt mycket tvätt, tyvärr. 

Möjligtvis behöver jag se över möjligheten att få mer än 24 timmar per dygn till mitt förfogande. För det är svårt att hinna med träning, stickning, virkning, diamond painting, pussel, bakning, alla böcker och alla serier, utöver att träffa vänner, ta hand om barn och hushåll och sova. Men jag har inte hittat receptet på det än.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.