Fortsätt till huvudinnehåll

Halva veckan

Om vi ska göra någon slags halvtidsanalys av denna vecka så kan dagens iakttagelser kanske vara av intresse.

Dagen började med distansarbete, vilket är detsamma som blodtryckshöjande aktivitet. Tänk om datorjäveln kunde fungera någon gång man jobbar hemifrån. Idag gick allt igång som det ska, vilket var otroligt överraskande, men snart bestämde den sig för att uppdatera journalsystemet och sen låsa sig totalt. Det var ju 30 minuters arbetstid åt skogen. 

Att jag jobbade hemifrån var för att arvsmassorna skulle iväg för ny fotografering, denna gång med syskontema.
Det togs väl inte helt väl emot att stå och hålla om varandra, men de gjorde det, som proffs. Pyret som är med halv fot i tonåren var kanske mer besvärad än Polarn. För Polarn var det nog mest en chans att få en kram av storasyster och att få göra storasyster generad. 

Efter fotograferingen åt vi middag på Koh phangan.
Stekta nudlar, så himla gott!

Sen förstår jag att det är många som väntar på en uppdatering om hur det går för Lillfjants projekt. Jag kan meddela att hon jobbar på bra.
Hon förefaller inte ge upp striden mot kartongen i närtid.

Jag betraktade mina korkskruvslockar som dyker upp när jag tränat. 
Undrar vad det kommer utvecklas till att bli för frisyr om några år. Grå och lockig?

Efter träning och dusch bäddade jag med secondhandfyndade påslakan.Så. Himla. Sköna.
Inte gillat den romantiska stilen direkt, men vem bryr sig.

Så dagen var varierande, hög och låg, men övervägande positiv. Är väl analysen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.