Fortsätt till huvudinnehåll

Att göra listan krymper

Blommor är planterade,
Saker är lagade.
Toppar är klippta.
Kattklor är klippta.
Päls är borstad.
Gardiner har bytts.
Barnrum har städats.
Jag har till och med kommit iväg och köpt nya köksknivar.
Valet föll på Fiskars Hard edge kockkniv. Jag kände inte att jag har matlagningsskills som motiverade att köpa en Global.

Jag kom mig också äntligen för att reda ut den enorma härva Lillfjant gjort av mitt garnnystan.
Och då kunde jag börja sticka på Pyrets halsduk.
Japp, jag ska prova att sticka denna gång. Det borde gå att lära gamla sig nya saker fortfarande.

Eftersom det var lång-löprunda-dag blev det också stor frukost.
Med en snarlik lunch.
Men till middag blev det ingenting för då hade jag mensvärk. Igen. 

Jag fick också lite ro till att läsa och avbröt senast valda bok till förmån för denna:
Blir du ledsen om jag dör? Av Nicolas Lunabba. Otroligt gripande och högst aktuell i dessa tider när det vrålas om hårdare straff, trots att det inte föredaller ha något stöd för att vara verksamt. Som tankenöt; om hårdare tag funkar, borde inte delstater i USA som har dödsstraff ha extra låg nivå av brottslighet då?  
Här får man kliva in i verkligheten där det svårare alternativet väljs, där någon kämpar och förstår på samma gång. 

För att hålla hoppet uppe tills vi läser nyheterna imorgon bitti så har jag bevis för att mirakel sker. Gammelkatt kom och kelade fast Lillfjant låg och sov i mitt knä.
Bildbevis!! 
Allt kan hända, och allt kan vända.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.