Fortsätt till huvudinnehåll

Fjärde gången gillt

Då var det dags igen för stick i armen.

Dos 4 på plats och läkaren som administrerade dosen meddelade att jag skulle få Modernas uppdaterade variant. Vaccin 2.0. Skoja bara. Men lite av ett bevis på att man börjar haverera lite som människa är väl att det upplevdes som lite spännande och lyxigt att få "den senaste varianten". 
Har ännu inte känt av den, inte ens öm i armen, och kände inte ens att jag fick den den här gången. Annars brukar jag i alla fall känna ett litet tryck under huden liksom. Vi får väl se hur det känns imorgon, om jag muterat till ett havsodjur eller något.

Eftersom det är rekommenderat att ta det lite lugnt efter vaccinering så blev det ingen träning. Jag kan ha missat den rekommendationen tidigare gånger och det har ändå gått bra, men det är väl dumt att utmana ödet. Så istället för att springa tittade jag på Fractures på SVT.
Spännande liten historia från Island.
Som sällskap hade jag min nya favoritkombination.
Riskakor med jordnötssmör och Protinella. Helt underbart, testa!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.