Fortsätt till huvudinnehåll

Vi har ett resultat

Jag och kollegan klurade ett tag, diskuterade fram och tillbaka men bestämde oss till sist för att hoppa av kursen.
Så himla tråkigt på ett sätt eftersom jag sett fram emot en spännande högskolekurs. Det är roligt att plugga ju. Men bara om det ger mer än det tar.

Den här kursen var inte alls riktad till oss. Dels har vi förstått att vår arbetsplats har kommit långt, och gett oss så mycket möjlighet att utvecklas. Därför var det här alldeles för basic. Men också för att vi är vana vid att arbeta evidensbaserat och vill kunna luta oss mot det i en undervisning. 

Personligen kände jag också att det är pressat på ork och tid som det är. Jag känner mig lite som den här hårsnodden:
Då kanske man inte ska prioritera att läsa en kurs som får en att känna "Jag vet", eller "Så gör vi redan". All tid åt att läsa, skriva, lyssna , formulera behöver ju tas någonstans ifrån. Om man i gengäld får nya perspektiv, blir inspirerad och utvecklas så går väl den tiden att få fram. Men just nu skulle jag mycket hellre prioritera en vecka på något hälsoretreat där man äter balanserat, tränar, vilar och inspireras. Man får väl drömma?

I alla fall, cheferna uppmuntrade oss att leta vidare efter något som kan vara mer utvecklande, men det resultatet har jag inte. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.