Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens katt

Vad kan vara mysigare än att krypa upp i soffan efter träningen med det här sällskapet:
Hon växer, det lilla livet.
Hennes nuvarande favoritsysselsättning är att stalka stora katten (inklusive att reta livet ur henne), följa efter robotdammsugaren, och att förvandla allt till en leksak. Dammtuss, godispapper, penna, sugrör, sten, pusselbit, mynt, ALLT.

När stora kelsjukan slår till blir hon så gosig att hon nästan kryper ur skinnet. Ofta slår kelsjukan till på natten, i genomsnitt två gånger per natt. Helt utan skam i kroppen väcker hon mig, genom att exempelvis sniffa i mitt ansikte. När hon känner att hon har kelat klart brukar hon antingen somna mot min mage hoprullad till en kanelbulle eller under min haka. Eller, så kliver hon över min hals, klättrar upp bakom mitt huvud och lägger sig på mitt hår, med min skalle som kudde. Ibland spinner hon fortfarande och lägger sig något högt upp, vilket gör att hon ligger på mitt öra. Och spinner. Klockan 3 på natten. Mysigt.

Man kan väl säga att precis som de flesta katter så kan hon det där med att slappa, i alla dess former.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.