Fortsätt till huvudinnehåll

Utannonseras

Bättre begagnad make omplaceras. 
Vissa inlärningssvårigheter och låg energinivå, men ganska snäll.
Snabb avhämtning prioriteras, men det viktiga är att han kommer till ett gott hem.

För flera år sedan påpekade jag för herr B.o.B. att ljus tvätt behövde tvättas separat, alltså inte bara vit tvätt.
För inte allt för länge sedan tvättade han mina sandfärgade byxor tillsammans med jeans, för att: "det är byxor" och de blev missfärgade. Vi hade då ett "samtal" om att tvätt mer brukar sorteras efter färg än kategori. Han försökte hävda att han inte visste detta, och okej, det var många som skolkade från hemkunskapen, men jag hade ju redan informerat om detta. 

Hans lösning var inte att använda world wide web för att ta igen hemkunskaps-kunskaperna, utan att jag kunde lägga de kläder som inte gick att tvätta med jeans separat. Jag har lite mycket på min hushållsagenda, så jag propsade på att han istället fortsatte med sitt lilla ansvarsområde och bara utökade kunskapen om det. 

Idag skulle jag stryka min tvätt. 
Herr B.o.B. hade tvättat min nya favoritskjorta med mina nya mörkblå jeans.
Så nu har favoritskjortan härliga blå skiftningar.

Jag har slängt den i tvätten med Vanish och två ark colour catcher för att se om den går att rädda, eller om herr B.o.B. får bo på nätet för att hitta mig en ny innan han omplaceras.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.