Fortsätt till huvudinnehåll

Party

Pandemins begränsningar är borta, så arvsmassornas skola arrangerade skoldisco. Arvsmassorna var så extremt taggade att jag var orolig för att de skulle implodera. 
Lite taggad var jag med eftersom de skulle hämtas något senare än vanligt, och jag jobbade hemifrån. De som kan föräldraekvation fattar snabbt att det innebar en stund fri lek för mig.

Av någon outgrundlig anledning fick jag för mig att använda tiden till att kolla in detta omtalade klipp:
Så pinsamt och tragiskt. Jag skäms över att ha gett det en visning till. Samtidigt är det väl bra att några är så ovetande att de spelar in sådana här diskussioner, liksom för att bekräfta varför Metoo fortfarande behövs. 

För att dämpa illamåendet klippet väckte gick jag till Akademibokhandeln och kollade på bokrean.
Till mig själv hittade jag detta:
Lite nordisk mytologi, en samling med föreställningar om döden, och en målarbok med bilder på odöda varelser av alla dess slag. 

Till barnen blev det en ny godnattsaga och en faktabok för de där ämnena som är så pinsamma, fast man ska vara vuxen och pedagogisk.
Polarns recension på skoldiscot var att det var den bästa skoldagen någonsin. Jag tror att det betyder att det var bra. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.