Fortsätt till huvudinnehåll

sol Sol SOL

Jag anade redan på morgonrundan att det skulle bli en spektakulärt härlig vårdag. Något isigt här och där, men den där kylan i luften var inte densamma, den smakade sol. Rundan gick bra dessutom, fast det tog emot emellanåt.
Bara lite kvar till tidigare formen.

Med sådan start får jag lite panik över att vara hemma. Jag bakade en banankaka, lagade blomkålssoppa till lunch och matlåda, plockade undan, slog in paket till kalas och tog hand om mina blommor, sen fick jag klaustrofobi. Det var inte möjligt att gå och vänta på att övriga familjen skulle vakna ur pyssel- och Minecraftkoman.
Jag behöver vara ute när det är så här:

Jag kunde till och med ha solglasögonpremiär:
Så det blev en sån här dag:

Så nöjd. Mycket rörelse och solstrålar är det allra bästa receptet för att jag ska få energi. Det är som att min kropp fysiskt vaknar när vårsolen hälsar på och jag blir lugn och lycklig. Tantvarning på den va?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.