Fortsätt till huvudinnehåll

Den första och sista

Sista lediga dagen och det gällde att hålla sig på tårna. Polarn älskar första april. Medan jag var ute och sprang hade hon kul.
Och medan jag duschade blev jag intejpad i badrummet och frukosten intejpad i kylskåpet.
Som tur var tittade jag noga innan jag borstade tänderna.
Det var några kladdig handtag här och där också. Men jag gav igen. Jag tejpade igen hennes dörr, tejpade snubbeltråd för dörröppningen och hade salt på tandborsten. Hon blev mycket nöjd. 

Mer aprilskämt än så behövs väl inte när hela världen är som ett skämt på daglig basis. Som exempelvis att ekot rapporterar ena dagen att delar av världen vill begränsa sina medborgare.
För att dagen efter rapportera att delar av världen vill underlätta för sina medborgare.
Det bakåtsträvande blir så mycket mer skrämmande när man ser det i ljuset av totala motsatsen. 

Som belöning för väl utfört prank-arbete, och för att påminna om att livet kan vara trevligt, for vi in till storstaden. Vi skulle undersöka ett japanskt café vi fått tips om; Café KOYA. Med ett litet hål i väggen i sann Stockholmsk anda så fanns det inte så många sittplatser, alltså var det fullt. Att ta med hem är ju inte alls lika mysigt men så fick det bli.
Pyret och Polarn röstade fram chokladkakan som vinnare, jag utropade cottoncake till bäst i test. Arvsmassorna tog varsin Boba tea som fick "klart bland de bästa" som omdöme och de har ju testat några ställen vid det här laget så det var nog bra. 

För att runda av dagen hade Polarn droppat tvål på min tandborste till kvällen. Det var inte gott. Men nu är påskhelgen över, vardagen återvänder och det är ett helt år kvar till nästa första april. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.