Fortsätt till huvudinnehåll

Dagens funderingar

I vilken ålder börjar kvinnor referera till "väninnor" istället för "kompisar" eller "vänner"? Det börjar hända omkring mig, jag är orolig.

Människor som använder citat och "inspirerande" texter såsom:
"Strong women aren't born, they are made by the storms they go through."
"Tur är en fråga om förberedelser inför möjligheter." 
"Du skapar det liv du själv vill leva."
Tror de att de att alla helt styr över allt som kan hända? Eller är det vad de försöker övertyga sig själva om? Inser de att sådan inspiration kan skuldbelägga människor som inte alls kunnat skapa sitt liv, hur mycket de än förberett sig, och nu inte alls känner sig särskilt starka?

Om ens träningskläder har fartränder, springer man fortare då?
Wroom wroom

Kan katter bli sötare än när de sover?
Vårt fastighetsbolag har till sist infört sortering för matavfall. Det levererades ett litet startkit med hållare och påsar och en karta över var man kastar sina matavfallspåsar.
Det finns två ställen i hela området. Två. Vi är vid den blå pricken och rör oss dagligen i riktning mot den blå pilen. Alltså måste jag ta en omväg varje gång jag ska kasta matavfall, liksom de flesta i området. Först gå åt andra hållet, sedan iväg. Det rekommenderas att man kastar sina påsar ofta, gärna flera gånger i veckan. 
Vill de inte att människor ska matsortera? 
Vill de ha fler sanitära problem när människor som har svårt att ta sig ut måste låta sopor samlas på hög? 
Hatar de människor och miljön?

På tal om sopor.
Varför placerar Pyret alltid den tomma toarullen på locket till sophinken?
Varför inte i sophinken?

Varför är jag tröttare på helgen än till vardags?




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.