Fortsätt till huvudinnehåll

See no evil

Det började så här den 30/3:

Jag fick svar nästa dag:
Så blev det inte, istället kom ännu ett mejl om försenad leverans. Så jag skrev till Lensway igen och fick svar idag:
Idag fick jag också detta mejl:

Känns ju lite som ett hån när jag har gått och använt gamla linser i flera veckor med den härligt diffusa huvudvärken som alltid kommer när det är dags att byta styrka. 
Kan väl säga att det är tur att det blev så struligt att prova ut ny styrka senast, och att jag gillar att spara saker, för jag har en hel del gamla linser att använda. Eller mina gamla glasögon, också i fel styrka.

Men det jag inte har är linser i rätt styrka. Eller tydlig information om när jag kommer få det. Eller information om hur en sådan här situation kommer kompenseras. Eller information om hur en stor tillverkare kan få tillverkningsproblem som försenar leverans i en hel månad. Eller information om hur jag gör för att stå ut. 
Jag kan ju i alla fall inte se någon lösning. Ha ha ha. 







Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.