Fortsätt till huvudinnehåll

Helt vanlig onsdag

Det är ju så otroligt tråkigt att man ibland behöver köpa lunch på jobbet, jag menar ni ser ju vad tufft det blev för mig idag.
Stackars mig som behöver sitta där med en poke bowl, liksom.

Sen jobbade jag på för att ta mig hem, bara för att i all hast svänga ihop en middag innan jag skulle ge mig av igen. För nu är det dags för sånt här att återkomma:

Just idag hade det varit en tung dag på jobbet och då är jag inte alltid jättesugen på att vara social med främlingar. Jag hade mycket hellre suttit framför tv:n med en chokladkaka kan jag erkänna. Men sen är Polarns lärare så himla fina och det känns tryggt att veta vad som händer i skolan, så jag kunde hålla masken. Jag fick också sällskap på vägen hem av en mamma som var så himla trevlig, då kan jag vänta med att vara osocial.

När jag väl bänkade mig framför tv:n för lite osocial tid var det för ännu ett avsnitt av The Dropout på Disney +.
Ni har väl ändå sett dokumentären?
The inventor på HBO.
Har jag inte sett dokumentären innan serien så hade jag säkert tolkat serien som överdrivet dramatisk. Det är så svårt att tro att så märkliga människor finns på riktigt. Märkliga människor i en märklig situation.

När läggdags nu kom så fick jag sällskap:
Och hon kommer göra mig sällskap flera gånger under natten. Jag får verkligen inte sova ostörd.

Imorgon kommer bli en annan dag, en dag mycket lik denna och helt annorlunda.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.