Fortsätt till huvudinnehåll

Andas och le

Första direktivet fick vi till Lucia 2020.
Idag kom äntligen beskedet att vi inte längre behöver använda ansiktsmask på jobbet.
Det blev spontana applåder och hurrarop på morgonmötet. Inte bara för att det är svårt att andas i dem eller för att de ger finnar, utan för att kontakten med patienter blir så mycket bättre. 

En positiv effekt av den här jäkla pandemin är att det har tvingat fram effektiva lösningar på saker. Som att man får hem-test för cellprovstagning.
Sen kan man ju undra:
-Om det inte behövs mer än så här för cellprov, varför inkluderar tester på mottagning lite skrap, borst eller knips då?
-Med det sagt; är det tillräckligt effektivt så här? 

Skönt i alla fall att det börjar kännas som att den här pandemin släpper sitt grepp, även om Covid gör sitt bästa för att härja vidare. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.