Fortsätt till huvudinnehåll

Odling

Jag är kanske den tröttaste och slöaste odlaren i trakten. Glömmer bort att vattna alldeles för ofta, och inte orkar jag toppa, trimma, pollinera och ha mig. Så ofta växer allt lite för långsamt och lite sent, men växer gör det.
Mina tomatplantor tar sig:
Mina gurkor har redan börjat växa:

Och bara för att det är roligt så satte jag ner en använd sallad från affären i en burk. Ni vet, en sån klassisk sallad i kruka. Den har fått så här mycket blad:
Bakom syns också smultronplantorna som det börjat komma bär på. 

Tänk om jag hade haft lite mer ork och intresse, vilken lite trädgård jag skulle kunna ordna. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: