Fortsätt till huvudinnehåll

Vi pratar inte om det

Så himla vanligt.
Så himla naturligt.
En grundförutsättning för livet.
Men vi säger så lite och har lärt oss att känna så mycket skam kring det.

Mensen så klart.

Inte visste jag det här till exempel:
Från Må Bra.

Det är bara något som man får veta när det väl händer. Efter att man redan har hunnit bli rädd, eftersom det är en ganska dramatisk förändring som föranleder en att tro att något måste vara väldigt fel.

Men nej, det är lika naturligt som så mycket annat kroppen hittar på.

Det är också fruktansvärt opraktiskt och ställer till det ganska ordentligt emellanåt. För att inte tala om hur utmattad man blir. 

Skönt då att det finns hjälp att få!
Till exempel av mediciner som kan ge sådana här biverkningar:
Eller så kan man börja använda spiral, som är en så himla rolig idé.

Jag tror att jag försöker säga att jag är lite trött just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.