Fortsätt till huvudinnehåll

Synlig förbättring

Två enkla beslut den senaste tiden har underlättat min vardag så otroligt mycket.

1
Att återgå till linser.
Det är rent ut sagt löjligt vad mycket lättare saker blir, som att:
Jag ser fortfarande när det regnar och snöar, och jag kan ha (bekväma) solglasögon när solen skiner. 
Jag kan se när jag kliver in från att ha varit ute, och när det är kyligt men jag blir varm, för inga glasögon immar igen. 
När jag tränar slipper jag ha bågar som glider av från näsan hela tiden. 
Jag slipper torka av glasögonen tvåhundra gånger om dagen för att undvika huvudvärk. För jag har landets kinkigaste ögon som reagerar på minsta fläck. 
Jag kan ligga ner och titta på tv.
Jag kan ha mössa utan att bågarna klämmer på konstiga ställen (kinkig hela jag kanske). 
Jag slipper oroa mig för att glasögonen ska gå sönder när arvsmassorna ska klättra på mig som om jag vore en klätterställning.
Så himla skönt.

2. Jag valde att spara ut luggen. Nu har den nått längden att jag kan samla ihop en kristofs.
Jag gillade luggen. Kanske kommer jag aldrig vara så modig att jag vågar klippa en igen, för det kräver så mycket mer mod och styrka i frisyrsammanhang än man anar. Typ frisyrernas tapperhetsmärke för de som vågar klippa, och för de som orkar låta den växa ut. Jag både vågade klippa (igen) och orkade låta den växa ut. Nu kan jag göra som alla andra och bara tvätta håret och låta det hänga, utan fix och trix. Tråkigt, men bekvämt. 

Det var dagens tips.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.